close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לימודי משפטים לציבור הדתי

מערכת שורשכט אדר, תשעב23/03/2012

סיקור קצר על אפשרויות לימודי המשפטים לציבור הדתי, מה פתוח ועל מה צריך להקפיד...

תגיות:

לימודים אקדמאיים מהווים קרש קפיצה להשתלבות בשוק התעסוקה, ובפרט לימודי משפטים. משום כך, צעירים דתיים רבים מבקשים לבחור במסלול זה, ולזכות בתעודת תואר ראשון במשפטים. עם זאת, בעת בחירת מוסד לימודים יש מספר גורמים חשובים אשר כדאי להתייחס אליהם. העיקרי שבהם הוא מידת ההתאמה של המכללה או האוניברסיטה לצרכים הייחודיים של המגזר הדתי, ובהם כיתות נפרדות לגברים ונשים, שעות נפרדות בספריה, התחשבות בסטודנטים בעלי משפחה, וסגל אקדמי אשר מכיר את העולם התורני.

בחירת מקום לימודים אשר הולם את הצרכים חשובה, כמובן, אך לא פחות חשוב לבחור מסלול התמחות מתאים. בעת ההחלטה באיזה תחום להתמחות, כדאי לבדוק את מצב התעסוקה במשק, על מנת לוודא כי עם סיום הלימודים מקומות תעסוקה רבים ככל האפשר יהיו פתוחים בפני הבוגרים. לא פחות חשוב הוא העניין האישי, וכדאי לבדוק בקפידה את תוכנית הלימודים ולברר אילו קורסים נכללים בתוכה. חשוב לציין שלעתים קרובות מוסדות הלימוד כוללים פעילות חברתית כחלק בלתי נפרד של לימודי משפטים, מתוך תפישה כי על העוסקים בחוק ובצדק להיות מעורבים בקהילתם. עם זאת, מספר השעות אותם נדרש כל סטודנט להקדיש למען הקהילה משתנה בין תוכניות הלימוד השונות, ויש לבדוק זאת טרם ההרשמה.

לימודי משפטים לתואר ראשון נחשבים לתחום מרתק במיוחד, מאחר והם נוגעים בקשת רחבה של תחומים, ובכלל זה כלכלה, סוציולוגיה, לימודי דתות, יחסים בין לאומיים, איכות סביבה, פוליטיקה, היסטוריה, ואף אמנות. לימודי משפטים לציבור הדתי כוללים נושאים דוגמת משפט ציבורי חוקתי, משפט בינלאומי פומבי, משפט בינלאומי פרטי, ניתוח כלכלי של המשפט ודיני עבודה, ולצידם תכנים ייחודיים דוגמת מקורות המשפט הישראלי, דיני עשיית עושר ולא במשפט, מקומו של המשפט העברי במשפט המדינה, משפט עברי, אתיקה מקצועית, דיני משפחה וירושה, קניין רוחני וסדר דין אזרחי. בנוסף ללימודים אלו, הסטודנטים נדרשים להשתתף בקורסים מפקולטות אחרות, על מנת להעשיר את ידיעותיהם ולהרחיב את תפישת עולמם.

גם לאחר סיום לימודי תואר ראשון במשפטים, יש להמשיך את מסלול ההכשרה עד להסמכת עורך דין. ראשית, יש להתמחות במשרד עורכי דין או בבית משפט במשך שנה, ולאחר מכן יש לעבור בהצלחה את בחינות לשכת עורכי הדין. בשל משך הזמן הנדרש עד לקבלת ההסמכה, רבים בוחרים להשתלב בעבודה לאחר סיום הלימודים וקבלת תואר ראשון במשפטים, ולא להמשיך למסלול הנדרש לשם הסמכה בתור משפטן. מגוון אפשרויות התעסוקה הפתוח בפני בוגרי לימודי משפטים לתואר ראשון הוא רחב ומגוון, וכולל אפשרויות הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה